Thursday 24 July 2014

Sinagog Syaitan: Siapa Yahudi Dan Apa Hak Mereka Ke Atas Palestin

Kelahiran Yahudi Moden

Pada tahun 740 Masehi, di sebuah kawasan yang terletak di antara Laut Hitam dan Laut Caspian, iaitu Georgia (sebelum 1991 adalah sebahagian wilayah Rusia), lahir suatu bangsa yang diberi nama Khazar. Bangsa Khazar adalah puak nomad berdarah campuran Turki/Moghul yang mendominasi kawasan yang luas meliputi bahagian utara Caucasus, Timur Crimea dan Ukraine. Ukraine terletak di sebelah utara Laut Hitam yang memisahkannya dari Turki.

Orang Khazar memainkan peranan penting dalam hubungan perdagangan antara Timur Tengah, Eropah dan China di Timur dan laluan perdagangan yang digelar Laluan Sutera. Namun disebabkan geografi, mereka rasa terancam kerana kedudukan mereka di tengah-tengah antara Muslim di selatan dan Kristian di utara. Raja Khazar, Raja Bulan serba salah sama ada mahu mengikuti Muslim atau Kristian demi melindungi negara dari pencerobohan. Jika mereka menganuti Islam, mereka mungkin diserang oleh Kristian, jika mereka menganuti Kristian, mereka khuatir diserang oleh Muslim. Akhirnya Raja Bulan mengambil jalan tengah mengikuti suatu bangsa lain yang difikirkan boleh menjalin hubungan yang neutral antara Muslim dan Kristian iaitu menganuti agama Judaism. Beliau dikatakan orang yang telah membawa Khazar menukar kepercayaan spiritual dengan mengarahkan seluruh Khazar menganuti agama Judaism iaitu agama yang dianuti bangsa Yahudi. Mereka menuruti kitab Taurat yang diwahyukan kepada bangsa Yahudi. Dari sini, bermulalah satu bangsa yang baru yang telah menjalani transformasi dari bangsa Khazar menjadi bangsa Pan-Asia-Eropah penganut Judaism.  

Bagaimanapun, selepas era Raja Bulan, di antara tahun 965 dan 969, pemerintah Kiev telah menyerang dan menguasai Khazar. Orang-orang Khazar telah diusir kemudian lari ke Eropah Timur dan bertebaran di Amerika Utara. Akhirnya, mereka telah berkembang di seluruh dunia Eropah termasuk di Ukraine, Rusia, Poland, German, Hungary, Romania dan menyeberangi Lautan Atlantik hingga sampai ke benua Amerika. Ada hikayat yang menyebut saki-baki orang Khazar ini memulakan gerakan baru di utara Iraq iaitu Kurdistan sekitar awal abad ke-11. Orang-orang Khazar yang tidak punya negara ini menjadi pelarian di seluruh dunia. Mereka menggelarkan diri mereka sebagai bangsa Yahudi Ashkenazi. Hari ini, Yahudi Ashkenazi ini sudah mewakili 90% dari populasi Yahudi di seluruh dunia. Dari sinilah bangsa Yahudi moden lahir. Yahudi Ashkenazi hari ini bukanlah bangsa Yahudi umat Nabi Musa A.s., Isa A.S. yang kita ketahui disebut di dalam kitab-kitab Zabur, Taurat, Injil dan Al-Quran. Hakikatnya, tiada seorang pun dari mereka ini berasal dari tanah Palestine.

Sejarah bangsa Khazar memeluk Judaism ini boleh dibaca di laman web Jewish Virtual Library (JewishVirtualLibrary.org)

(Media seluruh dunia yang dikuasai tokoh-tokoh multi-billionaire Yahudi yang kaya-raya sedang cuba sedaya upaya menyembunyikan fakta sebenar ini dan tidak mahu dunia mengetahuinya.) 


Kisah Tembok Zulqarnain & Ya'juj & Ma'juj


AD ingin mengajak pembaca tinggalkan dahulu kisah bangsa Khazar (yang menggelar diri mereka Yahudi Ashkenazi hari ini) dan ingin membawa anda pergi jauh ke zaman silam tentang kisah seorang yang mendapat kemuliaan di sisi Allah S.W.T. Menurut kisah yang diceritakan di dalam Al-Quran di dalam surah Al-Kahfi, seorang pengembara bernama Zulqarnain telah berjalan ke suatu tempat dan ditemuinya suatu kaum yang tidak boleh difahami bahasanya.

"hingga ketika dia sampai di antara dua gunung, didapatinya di belakang kedua gunung itu, suatu kaum yang hampir tidak memahami perbicaraan, mereka berkata, "Wahai Zulqarnain, sungguh, Ya'juj dan Ma'juj itu sekumpulan manusia yang berbuat kerosakan di bumi, maka bolehkah kami membayarmu imbuhan agar engkau membuatkan dinding penghalang antara kami dan mereka". Dia Zulqarnain berkata, "apa yang telah dianugerahkan Tuhan kepadaku lebih baik daripada imbuhanmu, maka bantulah aku dengan kekuatan agar aku dapat membuatkan dinding penghalang antara kamu dan mereka. Berilah aku potongan-potongan besi hingga ketika potongan besi itu telah terpasang sama rata dengan kedua puncak gunung itu, dia Zulqarnain berkata, tiuplah api itu ketika besi itu sudah menjadi merah seperti api, diapun berkata berilah aku tembaga yang mendidih agar ku tuangkan ke atasnya besi panas itu" (Al-Kahf, 92-96).

Terdapat satu bangsa yang meminta pertolongan dari Zulqarnain agar membina tembok penghalang yang dapat melindungi mereka dari ancaman Ya'juj & Ma'juj, suatu bangsa manusia yang suka membuat kemusnahan di bumi. Zulqarnain dengan kelebihan yang diberikan kepadanya telah membina tembok penghalang setinggi puncak kedua-dua gunung yang diperbuat dari campuran besi alloy dan tembaga.

Menurut beberapa ekspedisi pencarian yang dilakukan para ahli arkeologi, para ulama bersetuju mengatakan bahawa dua gunung yang dimaksudkan di dalam ayat itu terletak di suatu lembah curam di Georgia di banjaran gunung Azerbaijan dan Armenia hari ini. Dalam ekspedisi itu juga, mereka menemui kesan peninggalan tembok purba yang telah runtuh diperbuat dari besi dan tembaga. Ini menandakan bahawa tembok itu sudah tidak wujud lagi pada hari ini dan bangsa Ya'juj & Ma'juj telah lama keluar dari tembok yang menghalang mereka.


Siapa Ya'juj & Ma'juj

"...hingga ketika dia sampai di antara dua gunung, didapatinya di belakang kedua gunung itu, suatu kaum yang hampir tidak memahami perbicaraan,..."

Dalam ayat tersebut juga dinyatakan Ya'juj & Ma'juj merujuk kepada suatu kaum yang tidak difahami bahasa pertuturan mereka yang tinggal di belakang dua gunung.

Dalam suratul-Anbiya pula, ayat 95-96, Allah telah meramalkan akan kemunculan satu kaum yang akan membuat kemusnahan dan kacau bilau di muka bumi.

""Hingga apabila dibukakan (dinding) Ya’juj dan Ma’juj, dan mereka turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi. Dan telah dekatlah datangnya janji yang benar (Hari Kebangkitan), maka tiba-tiba terbelalaklah mata orang-orang yang kafir. (Mereka berkata): “Aduhai, celakalah kami, sesungguhnya kami dalam kelalaian tentang ini, bahkan kami adalah orang-orang yang zalim.”

Dalam ayat-ayat tersebut, ia menunjukkan kaitan antara satu sama lain. Kedua-duanya menyebut tentang Ya'juj & Ma'juj dan sesuatu yang dibuka untuk membolehkan Ya'juj & Ma'juj itu muncul atau turun dari tempat-tempat yang tinggi. Adakah sesuatu yang boleh dibuka itu merujuk kepada tembok besi yang dibina oleh Zulqarnain? Manakala adakah yang dimaksudkan "tempat-tempat yang tinggi" itu adalah merujuk kepada negeri-negeri Eropah yang terletak di utara atau sememangnya Eropah adalah dikelilingi gunung-ganang yang tinggi-tinggi di mana di sanalah penduduk Eropah membina kediaman mereka. Terdahulu AD ada menyebut tentang bangsa Khazar yang menggelar diri mereka Yahudi Ashkenazi yang berkembang di negeri-negeri Eropah dan Amerika selepas mereka diusir dari tempat asal mereka iaitu Georgia.

Dari ayat-ayat di atas juga boleh dikatakan dengan pasti bahawa Ya'juj & Ma'juj itu adalah manusia, bukan makhluk yang pelik atau gergasi, bota atau jin dan syaitan. Mereka juga bukan manusia primitif seperti yang selalu digambarkan - hanya memakai cawat diperbuat dari kulit haiwan menutup kemaluan atau makan daging mentah. Sama sekali tidak begitu. Mereka adalah manusia biasa seperti kita. Kerana mereka boleh dibendung dengan tembok yang diperbuat dari besi. Makhluk jin dan syaitan tidak sama sifatnya dengan alam nyata. Jin dan syaitan tidak boleh dihalang dengan dinding besi. Ya'juj & Ma'juj juga bukan malaikat kerana malaikat tidak mempunyai hawa nafsu dan membuat kejahatan. Ya'juj & Ma'juj pula bukanlah sejenis haiwan kerana mereka berkomunikasi sesama mereka dengan bahasa pertuturan, tapi ia tidak difahami oleh Zulqarnain kerana mereka bangsa asing yang mempunyai bahasa mereka sendiri. Haiwan pula tidak bertutur atau bercakap sesama mereka. Maka tidak lain tidak bukan Ya'juj & Ma'juj itu adalah manusia. Bezanya, mereka ini suka membuat kemusnahan, berperang, membunuh, bersengketa dan bersifat ganas. Kenyataan begini selari dengan sifat orang-orang Moghul semasa era Genghiz Khan yang ganas dan gemar berperang. Di awal biacara, AD ada menyebut bahawa bangsa Khazar adalah puak nomad berdarah campuran Turki/Moghul/Uygur.

Kembali kepada tembok besi yang diibina Zulqarnain. Apa saja perkara jika dilakukan secara tekun dan kerap, lama-kelamaan sesuatu akan tercapai juga. Begitulah juga dengan dinding besi yang dibuat oleh Zulqarnain, meskipun dikatakan sangat tebal dan kukuh, besar sehingga mencapai setinggi gunung, jika ditebuk atau dikikir perlahan-lahan lama kelamaan akan roboh juga. Besi juga merupakan bahan yang boleh lusuh ditelan usia. Contohnya proses pengoksidaan akibat sinaran cahaya matahari dan air akan mengakibatkan besi berkarat. 

AD bukan ahli tafsir Al-Quran dan tidak mahu mentafisr ayat Al-Quran dengan lebih mendalam. AD tinggalkan kepada pembaca untuk merenung dan memikirkan tentang ayat-ayat tentang tembok besi dan Ya'juj & Ma'juj tersebut.   

bersambung siri seterusnya tentang Israel, insyaAllah

No comments:

Post a Comment