Thursday 26 November 2015

Air Pasang Surut Bukan Kerana "Graviti" Bulan





AD petik salah satu laman sekolah yang menceritakan kejadian pasang surut air laut disebabkan "graviti" bulan. Beginilah cara iblis menyesatkan umat manusia dan manusia pula menyukainya dan menerima dengan rela hati tanpa menyoal. Tidak cukup dengan bulan, mereka tambah matahari, kemudian putaran bumi. Kalau begitu, lautan akan sentiasa air pasang dan tak akan pernah surut kerana pada siang ada tarikan matahari, pada malam pula ditarik oleh bulan.

Benarlah iblis dan pengikutnya akan cuba menyesatkan manusia dalam segala bidang ilmu duniawi demi untuk melupakan kuasa sebenar Yang Maha Besar, Si Pencipta.

Jika manusia pernah menjejakkan kaki ke bulan, maka kita adalah makhluk yang dapat bertahan terhadap radiasi yang sangat kuat terdapat di Van Allen Belt, satu lingkaran yang menyelubungi planet bumi sebelum manusia dapat keluar ke angkasa.

Adalah mustahil kita dapat melepasi Van Allen Belt kerana suhu yang terlampau panas akan menyebabkan angkasawan dengan kapal angkasanya lebur sama sekali dalam sekelip mata.

No comments:

Post a Comment