Tuesday 24 November 2015

Penipuan Terbesar Dalam Sejarah Manusia

Penipuan paling besar dalam sejarah kini telah dibongkar. Dunia selama ini percaya tanpa menyoal penipuan-penipuan yang telah dijalankan malah data palsu ini telah diajar di sekolah dan universiti tanpa ada sesiapa pun yang berani tampil mempersoalkan. Berikut antara senarai penipuan terbesar dalam sejarah manusia yang kita masih percaya itu adalah sesuatu yang dipanggil "kebenaran" atau fakta.

1. para ahli sains dan NASA sendiri mengakui bumi berbentuk bujur (oblate), bukan bulat. Perhatikan imej berikut yang diambil dari laman web rasmi NASA



2. Planet Bumi berputar pada paksinya menghasilkan siang dan malam

3. Planet Bumi juga beredar mengelilingi matahri setiap 365 hari

4. Gerhana bulan adalah disebabkan bayangan Bumi, dengan itu Bumi itu terbukti bulat

5. Diameter matahari 109 kali lebih besar dari Bumi dan terletak 150 juta kilometer dari Bumi

6. Manusia telah menkjejakkan kaki ke bulan

Berikut pula fakta dan soalan yang wajib ditanya kembali kepada penipu-penipu besar ini:

1. Jika bumi berbentuk bujur, mengapa imej bumi yang diambil oleh NASA mempunyai bentuk bulat yang sempurna? Perhatikan lingkungan bulatan sempurna di sekeliling bumi saya hasilkan menggunakan komputer. Semua foto Bumi oleh NASA telah dihasilkan menggunakan komputer dan tidak ada satupun foto yang asal, tidak diproses atau dimanipulasi.



2. Jika bumi berputar pada paksinya, mengapa masa penerbangan dari titik A (Barat) ke titik B (Timur) dan dari titik B pulang semula ke titik A adalah sama? Sepatutnya salah satu penerbangan mengambil masa yang lebih cepat kerana putaran bumi membantu mempercepatkan perjalanan mereka. Jika anda mengatakan bahawa pesawat yang sedang terbang masih tertakluk kepada tarikan graviti bumi, maka penduduk di Tajikistan, Philadelphia, Lisbon dan yang selari dengan garisan latitude Fukushima di Jepun perlu memakai topeng  gas dan jumpsuit anti radiasi nuklear sepanjang masa kerana ruang atmosfera di Fukushima yang tercemar. Ada banyak video dari belon cuaca yang dilepaskan ke ruang angkasa, ada yang mencapai ketinggian 33 ribu meter, semuanya tidak menunjukkan bumi berputar. Sebenarnya tidak ada seorang pun pernah melihat bumi berputar atau dapat membuktikannya. Ia hanya teori.

3. Peredaran Bumi mengelilingi matahari telah dibuktikan dengan mudah ianya salah dalam fotografi star trail dan boleh dilakukan oleh sesiapa yang ada kamera dslr.

4. Jika apa yang kita lihat sebagai bayangan Bumi di bulan, bayang bumi sepatutnya mempunyai lekuk yang lebih besar kerana saiz Bumi 5 kali ganda saiz bulan. Sebenarnya bayangan melengkung pada bulan itu adalah disebabkan bentuk bulan itu bulat dan cahaya matahari yang menyuluh objek bulat jika dilihat dari satu sudut tertentu memang kelihatan melengkung. Anda boleh lakukan sendiri ujikaji ini dengan memegang lampu suluh, menyuluh sebiji bola dengan lampu suluh, kemudian minta sahabat anda lihat bola itu dari sudut sebelah kiri atau kanan anda pada sudut 10, 20 atau 85 darjah..Dia akan lihat bayangan yang melengkung. Jka dia melihat pada 90 darjah di kiri atau kanan anda, dia akan lihat bayangan separuh bola itu.

5. Jika saiz diameter matahari adalah 109 kali saiz diameter Bumi dan ia sejauh 150 juta kilometer dari Bumi, Bumi tidak akan mendapat cahaya yang cukup terang untuk menjadi siang hari.

6. Benarkah manusia telah sampai ke bulan jika jarak bulan adalah sejauh 363,104 kilometer dari bumi ? Jika benar, mereka telah melepasi Van Allen belt, iaitu lingkaran radiasi yang sangat berkuasa yang boleh meleburkan mana-mana kapal angkasa dengan kru sekali. Teknologi pada tahun 1969 masih belum mencapai tahap itu. Malah hari ini, kita masih belum mampu melaluinya.

Ini bentuk permukaan bumi yang sebenar. Ia berbentuk sekeping pizza dengan keraknya adalah ais ddi Antarctica yang mengelilingi lautan dan seluruh benua. Tidak ada kutub selatan. Kutub utara adalah pusat bumi. Bentuk ini digunakan oleh Pertubuhan bangsa-Bangsa Bersatu (UN) sebagai logo rasmi mereka.



Astrophysicist, Neil Degrasse Tyson apabila ditanya berkenaan bentuk planet bumi, pada mula dia berkata bumi berbentuk sfera, kemudian menukar kepada bentuk oblate, dan akhir sekali menambah, bumi sebenarnya berbentuk pear, lebih besar di bahagian Hemisfera Selatan....! Ini bererti Neil mengatakan ada garisan diameter di Hemisfera Selatan lebih besar dari garisan Khatulistiwa...??? Sebagai seorang ahli fizik, mengeluarkan kenyataan sebegin amat memalukan.

Astrophysicist@Maharaja Lawak
Bumi Neil deGrasse Tyson

Ketahuilah bahawa KEBENARAN YANG HAKIKI sentiasa melalui 3 fasa:


Fasa Pertama.  ia diketawakan

Fasa Kedua:. ia dibantah sekeras-kerasnya

Fasa Ketiga:. akhirnya ia diterima kerana disertakan dengan bukti yang tak boleh disangkal lagi

3 comments:

  1. Macamana nak buktikan bumi tu datar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgk youtube channel flatearth101..ada org indonesia bt..sgt mudah & senang nk phm klu bodoh english..klu terer english video mat saleh bt sgt la byk..tgk & nilaikan sendiri..dan pikir brp lama kita kena bodoh selama ini

      Delete
  2. betol la tu... manusia yg mencari jalan pasti ketemu kebenaran banyak yang tak kena pada Dunia yg kite belajar... sebab d kuasai musuh2 Allah swt.. memesongkan kebenaran...

    ReplyDelete