Friday 18 October 2013

Marilyn Monroe: Produk Monarch Mind Control Hollywood

Marilyn Monroe mungkin selebriti yang paling ikonik dalam budaya Amerika dan simbol seks yang paling dikenali sepanjang masa. Walau bagaimanapun, di sebalik senyuman fotogenik Monroe, hakikat kehidupan sebenarnya amatlah menyedihkan. Dia adalah individu yang rapuh yang telah dieksploitasi dan tertakluk kepada kawalan minda oleh pengendali berkuasa.

Selain menjadi simbol seks, Marilyn membawa semua yang Hollywood boleh gambarkan: glamor, kilauan bintang dan imej seksual. Ikonik nafsu syahwat, beliau selama-lamanya mengubah industri filem dan hingga ke hari ini, dia sangat berpengaruh dalam budaya popular. Walaupun Marilyn mewakili semua yang glamor tentang kehidupan artis Hollywood, cerita di sebalik kehidupan peribadi beliau sama-sama mewakili semua sudut yang gelap di Hollywood. Marilyn sememangnya dimanipulasi oleh "doktor minda" yang menguasai setiap aspek kehidupan beliau dan menyebabkan beliau pada dasarnya kehilangan fikirannya. Kematian beliau, pada usia muda, 36, adalah salah satu daripada "kematian misteri" dalam budaya popular. Walaupun banyak fakta-fakta yang menunjukkan pembunuhan, ia masih diklasifikasikan sebagai "kemungkinan bunuh diri".

Meskipun banyak biografi menceritakan kisah kehidupan Marilyn digabungkan kisah-kisah gelap Hollywood, terdapat satu sisi yang lebih teruk dari itu. Marilyn Monroe adalah salah seorang dari selebriti pertama yang tertakluk kepada Monarch Mind Control, cabang program MK Ultra yang dijalankan oleh CIA. Melalui trauma dan program psikologi, Monroe menjadi boneka tahap atasan, bayangan manusia elit, juga menjadi model kepada Presiden JFK.

Apabila pemprograman Monroe hilang kesannya dan segalanya mula terungkap, ada orang yang mengatakan bahawa dia telah "dibuang dari kereta api kebebasan", istilah MK ULTRA untuk menetapkan hamba yang terbunuh apabila mereka tidak lagi berguna (dan berbahaya) kepada pengendali mereka.


Kisah Hidup Masa Kecil
Nama sebenar Marilyn ialah Norma Jeane Mortenson. Beliau melalui tempoh remaja yang sukar dan tidak stabil. Dia tidak pernah tahu ayahnya dan ibunya adalah pesakit mental dan tidak mampu menjaga beliau. Dalam My Story, Monroe menulis bahawa dia teringat melihat ibunya "menjerit dan ketawa" semasa dia dibawa mengikuti ibunya ke State Hospital.

Pada usia 11, Norma Jeane telah diisytiharkan anak yatim. Dia tinggal di 11 rumah kebajikan semasa mudanya ; apabila tidak ada rumah angkat, dia pergi ke Rumah Anak Yatim Hollygrove di Los Angeles. Seolah-olah bergerak dari satu rumah ke rumah yang lain, Norma Jeane teringat dilayan secara kasar di beberapa rumah itu. Lebih buruk lagi, dia pernah didera.

Dia juga berulang kali diserang secara seksual. Akhirnya Norma Jeane terpaksa keluar dari rumah angkat. Dalam kes lain, apabila dia berada di sekolah menengah , Norma Jean telah dihantar ke rumahnya neneknya di Compton , California. Di sana, salah seorang daripada anak-anaknya nenek ini mendera beliau, memaksa dia sekali lagi untuk keluar.

Calon Terbaik Monarch Mind Control
Norma Jeane menggunakan nama pentas Marilyn Monroe untuk beberapa tahun sehingga pada 1956, dia menukar namanya secara rasmi kepada Marilyn Monroe. Hakikat bahawa dia adalah seorang kanak-kanak yang didera secara seksual pada peringkat usia awal membawa kepada tingkah laku yang tidak sesuai sebagai seorang dewasa.

Sifat sebagai seorang remaja yang tidak stabil, keluarga yang runtuh dan mengalami trauma menjadikan dia calon yang amat sesuai untuk program Monarch Mind Control.

Latar belakang Norma Jeane membuatkan beliau menjadi sasaran utama untuk Program Beta (juga dikenali sebagai Kitten Programming). Sebagai seorang wanita yang menarik yang ingin menjadi sebahagian daripada kelompok showbusiness, dia juga mempunyai profil yang sempurna untuk itu.



No comments:

Post a Comment